INSTÄLLT – Klädbytardag i Ödeshög

Klädbyte i Ödeshög från Naturskyddsföreningen Ödeshögs krets
Tid: 11.00 – 12.00 för inlämning, 12.00 – 14.00 för byte
Plats: Kulturskolan, Klubbgatan 4, 59931, Ödeshög

De första 20 som kommer får en fröpåse för att så ängsblommor! Vi har även ett quiz där man kan vinna affischer och annat kul. Kom och umgås, lär dig mer om Naturskyddsföreningen och framförallt byt till dig en kul ny del av garderoben.

Ett klädbyte går till såhär:

1. Du tar med 1 – 10 plagg och lämnar in det mellan 11.00 – 12.00 och får i utbyte en biljett per plagg. Alla plagg ska vara hela och rena. Vi tar inte emot underkläder och vanliga strumpor. Om ni har barnstrumpor eller annat smått kan vi komma överens om ett visst nummer mot en biljett, maila Shabnamocleirigh@gmail.com om du vill diskutera detta eller undrar något.

2. Du kommer tillbaka med dina biljetter mellan klockan 12.00 – 14.00 och får ett plagg för varje biljett du har.

3. Du har en ny del av din garderob och har gett någon annan glädje för de kläder du inte längre vill ha! Du kan nu ta ett quiz om våra Vilda grannar, prata med oss om vad Naturskyddsföreningen gör och ha det trevligt.

4. Om det är plagg som inte bytes under dagen kommer dem att skänkas till välgörenhet inom Ödeshög.

Har du några frågor är det bara att maila shabnamocleirigh@gmail.com

Välkomna, vi hoppas vi träffar er den 28e Mars!

Detta event är del av Ödeshögs Earth Week 2020.